>Tarragona es posa al dia en Societat de la Informació

>Pere Navarro, president de Localret, amb Josep Fèlix Ballesteros, alcalde de Tarragona, i Begoña Floria, Tinent d’alcalde de Tarragona (Foto Mauri)

L’AJUNTAMENT DE TARRAGONA I LOCALRET SIGNEN CONVENIS PEL DESPLEGAMENT DE LA FIBRA ÒPTICA ENTRE LES ADMINISTRACIONS I PER REGULAR LES RADIOCOMUNICACIONS

L’ alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, i el president de Localret, Pere Navarro, han signat aquest matí dos convenis de col·laboració: un fa referència a la redacció un pla d’actuació que defineixi el desenvolupament d’una xarxa d’accés metropolitana (MAN: Metropolitan Area Network), que permetrà dissenyar el desplegament de la xarxa de fibra òptica per comunicar millor els edificis públics (Ajuntament, Generalitat, URV, Diputació, etc). Això comportarà tenir unes comunicacions competitives i eficaces, que milloraran els processos interns i la relació amb els ciutadans. A l’acte també ha assistit la tinent d’alcalde delegada per a la Societat de la Informació, Begoña Floria.

L’altre conveni (en aquest cas és una ratificació) és un estudi de l’estat actual de les xarxes de telefonia mòbil de les 4 operadores que hi ha a la nostra ciutat. L’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, ha manifestat que “ l’any passat vam suspendre les llicències de telefonia mòbil i s’ha elaborat aquest pla que no hagués estat possible sense la col·laboració de Localret”. Ha destacat que només 1 de cada 4 antenes de telefonia mòbil del nostre municipi estan regularitzades. L’alcalde ha afirmat que “l’antena de telefonia mòbil del carrer Ramon y Cajal es desmuntarà, ja que es va col.locar sense llicència”. També ha assenyalat que el mes d’agost s’aixecarà la suspensió de llicències i que els operadors hauran de respectar la normativa vigent i les noves que s’estableixin.

El president de Localret, Pere Navarro, ha afirmat que la missió del seu l’organisme és “ ajudar als municipis al seu desenvolupament tecnològic , millorar les comunicacions entre les administracions i que els ciutadans tinguin més serveis i una millor atenció per part de l’administració”.

(Font: Gabinet de Premsa Ajuntament de Tarragona)

Per Begoña Floria

Periodista, socialista y actualmente concejal en Tarragona. Me apasiona todo lo que tiene que ver con comunicación, sociedad en red y nuevos liderazgos sociales

5 thoughts on “>Tarragona es posa al dia en Societat de la Informació

  1. Kaos says:

    >Hola Bego, voya sembrar dudas… con tu permiso.

    Qué ventajas obtienen los habitantes de una localidad etiquetada como “ciudad digital”, si estos no disponen de acceso a Internet o formación para su uso?

    Las administraciones públicas informan a través de la Web de becas, oposiciones, concursos, planes de subvención, etc. A los que sólo una parte de los tributantes tiene acceso. Igualmente la interactuación de los ciudadanos con la administración permite evitar desplazamientos, aprovechar beneficios económicos por la presentación telemática de sus documentos, impuestos y gestiones.

    Ya podemos inscribir a nuestros hijos en las clases de natación municipales, descubrir que el Ayto. proporciona beneficios especiales a quienes hacen uso de la e-administración, o al menos disponer de más oportunidades para acceder a esos beneficios, debido a la prontitud y claridad de la información y su tramitación.

    ¿Es justo que los ciudadanos de primera, que en términos globales disponen de mayor renta económica y carecen de barreras educativas en el acceso a Internet, sean la clase que mayor información recibe y de la generen oportunidades?, diréis que si, que los Aytos. deben agilizar sus procedimientos administrativos y sus servicios a la ciudadanía, pero, ¿No sería juste que los Aytos., obligados a prestar un servicio no-excluyente y público, invirtiera de igual modo en su modernización interna y a la vez en la promoción del acceso a Internet, en la puesta en disposición de los ciudadanos de espacios de conexión pública, de programas de formación para los residentes que no tienen conocimientos básicos de informática?

    Creo que no es lo que se está haciendo. Actualmente las administraciones locales están compitiendo en una carrera competitiva para mejorar su posición de reclamo frente a los ciudadanos, pero estas carreras aceleradas por adoptar las TICs y el G2C sólo benefician a los que observamos los cambios tecnológicos desde una escalera alta.

    Tarde o temprano modificaremos la Constitución Española para incluir un título que “garantice el derecho de acceso a Internet a todos los españoles”, pero… Será tan demagógico ese texto como el que declara nuestro derecho a una vivienda o a un trabajo digno.

    Los poderes públicos deben obligarse a dar servicio a todos los ciudadanos, sin distinción de clases, formación o renta. Y dedicar el mismo esfuerzo en modernizar sus procesos como en facilitar el acceso universal a esos servicios.

    En fin… que enhorabuena pero también habrá que mejorar el acceso del ciudadano que no pueda a Internet, ¿no?.

    Un abrazo

  2. pedro says:

    >Hola begonia,

    Porque nunca contestas las preguntas que te hacen?? En los posts anteriores hay bastantes sin contestar.

    La mágia y lo bonito de los blogs es el diálogo y la discusión (siempre positiva, claro).

    Si habilitas los comentarios, al menos podrias contestarlos. Dice muy poco de ti.

    Saludos

  3. Begoña Floria says:

    >Sr. Pedro,

    Un blog es espacio privado, es individual. Por lo tanto su autor, en este caso yo, es quien fija las reglas y la red es suficientemente amplia para que cada uno pueda encontrar aquellos espacios que más le gusten y dejar a un lado los que no le satisfagan. Es la libertad que otorga la red.

    Por ello, estoy segura que entenderás que responda aquello que crea que debo responder y obvie aquello que no busca realmente una respuesta sino una simple provocación.

    Agradezco tu interés en leer mi blog y también tu comentario, que dice mucho de ti.

    Saludos

  4. Fran says:

    >Bego,
    La contestación que le das al Pedro ya te define, pero no dudes que no tienes razón el blog es un espacio personal desacuerdo, pero si habilitas los comentarios tienes que contestarlos, sino para mí eso es, “CENSURA”, lo bonito y lo majo lo contesto y lo malo no, no será que a la mitad de las preguntas no sabes que contestar, sino haz como tus compañeros, por ejemplo el Xavi Sabaté, no permitas comentarios.
    Salud

  5. Quim Amorós Le-Roux says:

    >Bego;
    Estic gratament sorprès que en aquest nou blog teu, deixis entrar tots els comentaris, al contrari que l’altre, que no deixaves entrar gairebé cap.
    El respondre o no, això ja forma part de la decisió de cada responsable del bloc, encara que fora bo que també els miressis de contestar.
    Està clar que quant s’està en política un ha d’estar acostumat a rebre felicitacions i també moltes crítiques, perquè no sempre s’aconsegueix acontentar a tothom. I tenint en compta que durant molts anys heu criticat tot el que els anteriors governs de CIU feien, ara us toca a vosaltres rebre critiques quant no acompliu el que heu promès, o simplement no feu el que esteu dient que feu o fareu.
    Ja porteu un any al govern, i per tant ja no us podreu escudar mes temps en el malament que vam deixar les coses, perquè ara us toca a vosaltres resoldre els problemes dels ciutadans, i sembla que en alguns casos no només no els heu resolt sinó que encara els heu agreujat més.
    Totes les inauguracions que heu fet, eren obres ja iniciades per l’anterior equip de govern, no heu fet rés nou, ni teniu programat rés nou, i el tema que heu desencallat obres….. enfí vosaltres sabreu el que feu.
    Això sí, rebombori si que li poseu a les coses, i propaganda tota la que vulgueu i més, però quant s’escampi tot aquest fum que heu venut, que quedarà?.

Comments are closed.