>Pacte nacional infraestructures. Full de ruta ben marcat

>

Sempre he cregut que el ferrocarril és la gran aposta per connectar-nos al món i relligar internament el nostre territori. És per això que em sap especialment greu que fins ara no s’hagi posat fil a l’agulla a una bona planificació i execució en aquest àmbit, tenint en compte que hagués preferit beneficiar-me de decisions preses i poder treballar en projectes nous en lloc d’haver de resoldre conflictes antics. Ho poso en primera persona però evident que em refereixo a la tasca que actualment estem duent a terme els socialistes des de les nostres responsabilitats de govern a Catalunya, Espanya i Tarragona. Octubre ens deixa bones notícies sobre aquesta qüestió, principalment per l’aprovació del Pacte Nacional per a les Infraestructures que ens permet caminar cap a un país de primera i, en el nostre cas, per una Tarragona de primera amb la resolució de dèficits històrics com la façana marítima.

El contingut del pacte a Tarragona és ampli en connexions per carretera, recerca i innovació, infraestructures d’abastament d’aigua, de sanejament, de residos i energia, i molt més. Per mi, però, és especialment destacable els aspectes previstos en matèria de ferrocarril i especialment els 174 milions compromesos (PER PRIMER COP PER ESCRIT I AMB UN PACTE SUSCRIT ENTRE ESTAT I GENERALITAT) per l”alliberament façana marítima de Tarragona de la via del tren i la reorganització del ferrocarril al seu pas per la nostra ciutat, inclòs el tan reclamat by-pass. Aprofito per deixar constància de la meva estufepacció pel fet que CiU hagi votat en contra d’aquest pla al.legant raons més que poc fonamentades i deixant passar, així, una oportunitat de defensar el territori des del consens, que és el que moltes veus (moltes d’elles afins als mateixos nacionalistes) reclamen.

Tornant al tema, fa dècades que en parlem de obrir la ciutat al mar, de la façana marítima, però no ha estat fins ara, fins al Govern Ballesteros, en els darrers dos anys, quan s’han desenvolupat passes fermes per dur a terme la seva execusió. Evidentment que el tema no està resolt del tot, perquè no hem tret els rails del front marítim encara. Malgrat tot, per primera vegada, la decisió no té marxa enrera.

Per Begoña Floria

Periodista, socialista y actualmente concejal en Tarragona. Me apasiona todo lo que tiene que ver con comunicación, sociedad en red y nuevos liderazgos sociales