Del negre al blanc en promoció econòmica. O de com gestiona realment el candidat del PP a Tarragona (francament millorable)

Article Publicat a Més Tarragona

Per fomentar l’economia, per dinamitzar els teixits productius, per generar riquesa, per crear, en definitiva, llocs de treball, un els pilars importants és la promoció i el turisme. Aquest àmbit ha estat un dels que han millorat més. Han passat d’una etapa fosca amb resultats més que qüestionables, amb l’actual candidat del PP, Alejandro Fernández, com principal responsable, als quatre anys sota el mandat de Josep Fèlix Ballesteros, on Tarragona ha rebut un impuls importantíssim.

Tinc elements suficients per afirmar amb evidències tangibles que Alejandro Fernàndez ha estat el pitjor responsable de Promoció Econòmica i Turisme que ha tingut la ciutat. Em veig obligada a recordar-ho, perquè amb amb les seves dots d’oratòria semblaria, escoltant-lo aquests dies, que la seva capacitat de gestió i lideratge és immillorable. Parlar, parla més o menys bé bé, i el màrqueting personal també el coneix, malgrat algunes accions em semblen poc serioses per qui aspira a ser alcalde d’una ciutat, com l’episodi Lady Ga-Ga. El que si domina bé, és la demagògia. D’això, a liderar de forma efectiva, és una altra cosa.

Va ser sota la seva responsabilitat quan l’Ajuntament de Tarragona va instal.lar un quiosc a l’estació de l’AVE que ens costava més de 30,000€ l’any, per atendre només un miler de persones anualment que la majoria volien informació sobre com arribar a la seva destinació. Cada atenció ens costava més de 30€. Deu ni do! També anàvem sols com a ciutat a la principal fira de turisme, Fitur, sense generar complicitats i sumar esforços persones i econòmics amb Costa Daurada i Turisme de Catalunya. Tarragona quedava fora del circuit, poca gent s’hi atansava.

Els ajuts al comerç és feia discrecionalment, sense quedar clar perquè uns i no altres. Ara, hi ha unes bases objectives, s’hi pot presentar tothom, i s’exigeix un projecte, hi ha un compromís de cofinançament, i es rendeixen comptes. Un altre exemple és el Consell de Comerç. En aquest quatre anys s’ha reunit sis vegades. Saben quantes es va reunir els vuit anys anteriors? Cap ni un.

L’impuls del parc tecnològic va ser nul. La patronal CEPTA va arribar a fer constar el acta el malestar per la reiterada absència dels representants de l’Ajuntament, entre ells Alejandro Fernàndez. En definitiva, un lideratge molt qüestionable i on a l’actual candidat del PP li preocupaven altres coses, que no pas la promoció comercial i turística real. Ah! I oblidava dir que Alejandro Fernández també va ser responsable de polítiques d’ocupació. També hi ha evidències de la seva mala gestió, ell va fer un únic curs per aturats, amb l’alcalde Ballesteros s’han fet 52. Quan ell manava, van passar 330 persones per plans d’ocupació, en aquest mandat hem més que doblat, han estat 769.

Per ser alcalde, cal ser bona persona, ser pròxim, no dir mentides i preocupar-se i liderar de forma efectiva els projectes de ciutat. El candidat del PP, en canvi, té un historial que va en el sentit totalment contrari i ara, per molt que aprobi en oratòria i se sàpiga vendre més o menys bé, no es convertirà de cop en un bon líder. Josep Fèlix Ballesteros, en canvi, sí que ho ha demostrat i ho continuarà fent si la ciutadania diumenge, li atorga de nou una majoria amplia. Amb Ballesteros, Tarragona guanya.

Begoña Floria

Portaveu del Grup Municipal Socialista

Per Begoña Floria

Periodista, socialista y actualmente concejal en Tarragona. Me apasiona todo lo que tiene que ver con comunicación, sociedad en red y nuevos liderazgos sociales